مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد 44 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد 44 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
مبانی نظری سیاست های ارزیابی عملکرد
چارچوب نظری سیاست های ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد
فصل دوم پایان نامه سیاست های ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت که در آن چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مورد بررسی قرارمی گیرد

 

 

مقدمه 
در سال های اخیر سازمان ها توجه بیشتری به کارکنان و اعضای خود را آغاز نموده اند. و روش های بهسازی محیط کار و تشویش کارکنان را جستجو می نمایند. به باور توماس استوارت  (1997) این توجه از آنجا ناشی می شود که ” انسان ارزنده ترین سرمایه هوشمند” سازمان به شمار می آید. سازمان هایی که این سرمایه را از دست می دهند مانند این است که خون بدنشان را از دست داده اند. برای ارج نهادن به این سرمایه عظیم به مدیریت عملکرد و به ویژه سیاست های ارزیابی عملکرد نیاز داریم (جزئی،130:1388) که در این نوشتاربه مفاهیم مرتبط با سیاست های ارزیابی عملکرد پرداخته شده است. 

 ارزیابی عملکرد سال های متمادی است که در بخش دولتی و خصوصی در اغلب کشورهای پیشرفته جهان و تعدادی از کشورها در حال توسعه بکار گرفته شده است . در این کشورها تصویب قوانین خاص ارزیابی عملکرد جزء الزامات محسوب می گردد. گذشته از پایگاه قانونی ارزیابی عملکرد در کشورها و صرف نظر از حدود مرزی که بابت آن در نظر گرفته می شود، ضرورت ارزیابی اعمال و تصمیمات مدیران و عملکرد دستگاه ها در شرایطی که به دلیل محدودیت امکانات، خواسته ها و تقاضاهای در حال افزایش اقتصادی و اجتماعی از سوی آحاد مختلف جامعه در برابر دولت ها قرار دارد شرط پاسخگویی به نیازهای مطرح شده و دستیابی به هدف های پیشرفته و توسعه و برقراری نوعی تبادل بین تقاضا و استفاده از منابع جامعه از طریق ارزیابی و نظارت مستمر و جامع قلمداد می گردد.

 

ارزیابی به عنوان یکی از عملکردها و وظایف مهم مدیریت نوین و حتی مدیریت کلاسیک مطرح بوده و هست و زمانی برنامه-ریزی و طراحی های انجام شده در مورد سازمان مثمر ثمر خواهد بود که مبنای یک نظام ارزیابی سنجیده شود و نواقص آن رفع شود. امروزه یکی از بیماری های جدی مدیریت مخصوصا در کشورهای جهان سوم که به سمت صنعتی شدن و همچنین دنیای اطلاعاتی حرکت می کنند، عدم کنترل و ارزیابی برنامه ها، افراد و سازمان و برگزیدن سیاست های ارزیابی عملکرد نامناسب است (چیو و همکاران،2012). قبل از دهه 1980، فرایند ارزیابی عملکرد سازمانی از طریق محاسبه هزینه مشخص می شد که بر شاخص های مالی انتخابی مانند سود و بازگشت سرمایه تاکید داشت. به دلیل تمرکز تنها بر شاخص-های مالی، به این روش انتقادات قابل توجهی شد. منتقدان استدلال می کردند که تاکید بر شاخص های مالی ممکن است تنها به ترویج تفکر کوتاه مدت منجر شود. جانسون و کاپلان  (1987) از نخستین نویسندگانی بودند که در مورد روش سنتی مبتنی بر هزینه برای اندازه گیری عملکرد سازمانی انتقاد نموده بودند. 

 

 

انواع سیاست های ارزیابی عملکرد 
با توجه به اهمیت عوامل نیروی انسانی، سرمایه، محصول و مدیریت می توان سیاست های ارزیابی را به صورت زیر دسته بندی نمود (یزدانی،85:1385): 
الف ) ارزیابی مالی : این ارزیابی توسط نسبت های مالی و یا گزارشات و روش هایی نظیر سود و زیان ، بودجه بندی ، تطابق بودجه ، هزینه یابی بر مبنای فعالیت و .. صورت می گیرد. 

ب) ارزیابی منابع انسانی : این ارزیابی توسط روش هایی نظیر کارسنجی ، انتخاب اجباری ، قیاسی، ثبت وقایع حساس، مقایسه زوجی و … صورت می گیرد. 

ج) ارزیابی فرایندهای تولید: این ارزیابی توسط روش های زیر انجام می گیرد.
•    روش های آدام اسمیت 
•    کارسنجی تیلور
•    کنترل پروژه 
•    کنترل کیفیت آماری
•    مدل های برنامه ریزی کنترا تولید
د) ارزیابی فرایندهای مدیریت : این ارزیابی به روش های زیر صورت می گیرد.
    ایزو 9000-140000
    مدیریت بر مبنای هدف 
    مدیریت کیفیت جامع 
    جایزه مالکوم بالدریچ
    نظام مدیریت هوشین
    خودارزیابی
    کارت امتیازی متوازن
    مدل های بلوغ
    بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
    دیدگاه ذی نفعان
    مدل های کمی و ریاضی مانند تحلیل پوششی داده ها و …(یزدانی،85:1385). 

در اینجا برخی از سیاست های ارزیابی عملکرد توضیح داده شده است.
•    روش ارزیابی عملکرد یکپارچه
تاکید محققان بیشتر بر ترویج رویکرد مورد به مورد برای ارزیابی عملکرد سازمانی در مقابل تئوری یکنواخت ناشی از چارچوب ها بود. بنابراین ادبیات ارزیابی عملکرد، برخی از دستورالعمل ها و ویژگی های مربوط به سیستم های ارزیابی عملکرد یکپارچه را بیان می کند که به شرح زیر است (گومز و همکاران،2014): 
    باید اطلاعات غیر مالی مربوطه، بر اساس عوامل کلیدی موفقیت  هر کسب و کار منعکس شود. 
    باید به عنوان ابزار تبیین استراتژی و نظارت بر نتایج کسب و کار پیاده شود.
     باید بر اساس اهداف سازمانی، عوامل حیاتی موفقیت، نیازهای مشتری باشد و باید بر هر دو جنبه مالی و غیر مالی نظارت داشته باشد. 
    باید اساسا به صورت پویا با توجه به استراتژی تغییر کند .
    باید نیازهای مربوط به شرایط خاص را رفع کند و باید بلند گرا بوده و همچنین به سادگی درک و اجرا شود.
    باید با سیستم  های پاداش مرتبط باشد. و
     معیارهای مالی و غیر مالی باید در چارچوب استراتژیک هم تراز و متناسب باشند (گومز و همکاران،2014).

 

 

 

 

فهرست مطالب

سیاست های ارزیابی عملکرد
2-2-1) مقدمه    
2-2-2) تعاریف و مفاهیم سیاست های ارزیابی عملکرد    
2-2-3) سیاست های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن و اهداف آن-ها    
2-2-4) انواع سیاست های ارزیابی عملکرد    
2-2-5) شاخص های ارزیابی عملکرد    

 پیشینه تحقیق
2-3-1) پیشینه مطالعاتی در داخل کشو
2-3-2) پیشینه مطالعاتی در خارج از کشور    

منابع

 

 

دانلود پاورپوینت دوره جوش

دانلود پاورپوینت دوره جوش دانلود پاورپوینت جوشکاری دانلود پاورپوینت انواع روشهای جوشکاری پاورپوینت آماده انواع روش های تست جوش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دوره جوش جهت رشته مهندسی عمران و جوشکاری در قالب…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی 30 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی 30 صفحه فصل دوم پایان نامه تربیت بدنی مبانی نظری تربیت بدنی پیشینه تحقیق تربیت بدنی پیشینه داخلی تربیت بدنی پیشینه خارجی تربیت بدنی پیشینه پژوهش تربیت بدنی…

تئوریها و عوامل زمینه ساز فرسودگی زناشویی و راه های مقابله با آن

تئوریها و عوامل زمینه ساز فرسودگی زناشویی و راه های مقابله با آن کلمات کلیدی : تعریف فرسودگی زناشویی تاریخچه و پیشینه فرسودگی زناشویی پایان نامه فرسودگی زناشویی عوامل و دلایل فرسودگی زناشویی عناصر فرسودگی…

خلاصه کتاب صور بنیانی حیات دینی اثر امیل دورکیم

خلاصه کتاب صور بنیانی حیات دینی اثر امیل دورکیم کلمات کلیدی : خلاصه کتاب صور بنیانی حیات دینی اثر امیل دورکیم رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب صور بنیانی حیات دینی اثر امیل دورکیم به…

دانلودکار آموزی در دفتر IT سازمان مرکزی تعاون روستایی ايران 158 ص

دانلودکار آموزی در دفتر IT سازمان مرکزی تعاون روستایی ايران 158 ص کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی در دفتر IT سازمان مرکزی تعاون روستایی ايران 158 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار…

پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری جوانان

پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم اجتماعی با عنوان بزهکاری جوانان بزهکاری وضعیت اطفال بزهكار در سیستم جزایی فعلی در ایران بزهکاری اطفال و جوانان پاشیدگی كانون خانواده دانلود پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم…

پاورپوینت کتاب روانشناسی رشد 1 علی اکبر شعاری نژاد

پاورپوینت کتاب روانشناسی رشد 1 علی اکبر شعاری نژاد پاورپوینت روانشناسی رشد(1)علی اکبر شعاری نژاد پاورپوینت روانشناسی رشد از علی اکبر شعاری نژاد پاورپوینت درس روانشناسی رشد علی اکبر شعاری نژاد پیام نور رفتن به…

دانلود پاورپوینت سلول خورشیدی

دانلود پاورپوینت سلول خورشیدی پاورپوینت سلولهای خورشیدی پاورپوینت در مورد سلول خورشیدی پاورپوینت درباره سلول های خورشیدی دانلود پاورپوینت سلول های خورشیدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سلول خورشیدی در قالب 24 اسلاید و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی دانلود مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی ادبیات نظری بودجه ریزی عملیاتی فصل دوم پایان نامه بودجه ریزی…

تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون

تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون تبلیغات تلویزیونی تحولات تبلیغات در ایران اثربخشی تبلیغات تلویزیونی متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی…