پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان روابط عمومی در سازمان

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان روابط عمومی در سازمان

روابط عمومی
مدیریت فرایند سازمان
تاریخچه روابط عمومی ایران
برنامه ریزی در روابط عمومی
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان روابط عمومی در سازمان
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق دانشجویی

رفتن به سایت اصلی

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان روابط عمومی در سازمان

 

 

مقدمه:

امروزه نیاز به شناخت و درك متقابل مدیریت فرایند و عناصر و اجزای سازمان ها و ادارات به منظور تسریع در دستیابی به مقاصد و اهداف، سازمانی به عنوان یك اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. برای تشخیص این نیاز و ترسیم آن نیز روابط عمومی نقش بسیاری مؤثری ایفا می نماید.روابط عمومی به عنوان مركز گردآوری و مبادله اطلاعات و برقراری ارتباطات دوسویه در سازمان ها زمانی موفق خواهد بود كه وظایف و مسئولیت-های آن از سوی مدیران سازمان ها شناخته شود.

 

 اگر روابط عمومی ها، تاكنون نتوانسته اند برنامه های مدون و دقیقی در رابطه با وظایف و مسئولیت های اصلی خویش ارایه كنند و یا با از دست دادن مفهوم اصلی خود با انحرافی عمیق روبرو شوند و به دلیل آن بوده است كه در بسیاری از موارد به عنوان عنصر قوی در طرح و تدوین و ارزیابی برنامه ها در جهت پیشبرد اهداف سازمانی شناخته نشده و از جایگاه ویژه برخوردار نبوده اند.عدم توجه و شناخت كافی مدیران نسبت به روابط عمومی و عدم به كارگیری نیروهای متخصص را می توان از مهم ترین عوامل عقب ماندگی آن بر شمرد. در این برنامه سعی می شود با اشاره به نقش و وظایف بخش های گوناگون روابط عمومی اهداف خاص در سازمان تشریح شود.روابط عمومی ها نیز به عنوان بخشی از مدیریت فرایند سازمان به امید آن است كه بتوانند مشاركت كسانی كه با سازمان سر كار دارند را جلب نمایند و از آنان در جهت تقویت برنامه ها و توفیق در اجرای آنها استفاده كنند.

 

 

 

کلمات کلیدی:

روابط عمومی

مدیریت فرایند سازمان

تاریخچه روابط عمومی ایران

برنامه ریزی در روابط عمومی

 

 

روابط عمومی در ایران

روابط عمومی برای نخستین بار توسط شادروان پرفسور حمید نطقی در شركت نفت ایران پدید آمده است. در میان موسسات و سازمانهای بخش خصوصی و دولتی ایر ان، شركت ملی نفت ایران نخستین اداره ای بود كه دفتر روابط عمومی تاسیس كرد. در شركت نفت ایران و انگلیس سابق تا سال 1332 یك دفتر اطلاعات و مطبوعات وجود داشت كه پس از ملی شدن صنعت نفت، همان دفتر به روابط عمومی تبدیل شد. شاید بتوان گفت كه ضرورت وجود روابط عمومی در شركت نفت به دلیل ارتباط با دیگر شركتهای مشابه در جهان و داشتن مشتریان خارجی بسیار زودتر از سایر نهادها احساس شده است. دیگر وزارتخانه ها و موسسات بزرگ ایران، به اقتباس از این شركت و سالها پس از تاسیس دفتر روابط عمومی در شركت ملی نفت ایران اقدام به تاسیس دفاتر روابط عمومی كرده اند.

 

 در سال 1345 مطالعاتی برای ایجاد دانشكده ای مرتبط با روابط عمومی آغاز شد كه این مطالعات منجر به تأسیس «مؤسسه عالی مطبوعات و روابط عمومی» در سال 1346 گردید. این مؤسسه، تعدادی دانشجو برای تحصیل در مقطع كارشناسی (لیسانس) روابط عمومی برگزید.نام «مؤسسه عالی مطبوعات و روابط عمومی» در تاریخ 19/9/1347 به «مؤسسه عالی علوم ارتباط اجتماعی» و در تاریخ 25/3/1350 به دانشگاه علوم ارتباطات اجتماعی تغییر یافت. در حال حاضر روابط عمومی بعضاً بصورت یك رشته در برخی مؤسسه های علمی و كاربردی و نیز به عنوان چند واحد درسی در برخی از رشته های علوم اجتماعی، ارتباطات اجتماعی، روزنامه نگاری و … در مراكز آموزش عالی (اعم از دولتی و خصوصی) تدریس می شود و دانشكده ای اختصاصی به این نام در ایران وجود ندارد.

 

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه: 2

اهداف 3

تاریخچه روابط عمومی ایران 5

بخش اول:كلیات روابط عمومی 7

تعریف 8

ویژگی های روابط عمومی 13

اركان روابط عمومی 14

عناصر روابط عمومی 15

تاریخچه روابط عمومی 17

مدیریت روابط عمومی 19

فعالیت عمده روابط عمومی 20

قدرت تحلیل وتفسیر 22

برنامه ریزی 26

سازماندهی 30

ارزیابی 32

گزینش نیرو 32

 

بخش دوم:سازمان وروابط عمومی 37

سازمان روابط عمومی 38

نقش روابط عمومی در سازمان 44

نتیجه گیری : 46

 

بخش سوم:الگوهای روابط عمومی 49

الگوی دوسویه ناهمسنگ: 76

الگوی دو سویه همسنگ: 78

نقش های روابط عمومی در الگوی مختلف 90

سوالات بخش 3   (الگوهای روابط عمومی) 93

 

بخش چهارم:برنامه ریزی در روابط عمومی 94

برنامه ریزی در روابط عمومی 95

اجزای برنامه 97

شرایط توفیق برنامه 101

 

بخش پنجم:ارتباط با رسانه ها 104

نقش روابط عمومی در بهینه سازی تصمیم گیریهای سازمانی 105

 

بخش ششم:روابط عمومی كاركردهای كلان و وظایف 128

شرح وظایف وتشكیلات روابط عمومی 129

الف )ارتباطات 129

ب)امور فرهنگی ونمایشگاهها 131

توزیع وظایف در زیر ساختها 135

منابع: 147

 

پاورپوینت نقش‌های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی (فصل پنجم کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه)

پاورپوینت نقش‌های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی (فصل پنجم کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه) پاورپوینت نقش‌های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی (فصل پنجم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه) پاورپوینت فصل پنجم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس…

حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت

حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت کانال قائم جریان سیال غیر نیوتنی جابجایی اجباری انتقال حرارت بصورت جابجایی اجباری شرایط مرزی حرارتی متفاوت حل…

نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی…

چگونگی رفع ابهام از مورد معامله

چگونگی رفع ابهام از مورد معامله ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله نحوه رفع ابهام از مورد معامله روشهای رفع ابهام از مورد معامله دانلود پایان نامه ابهام در…

بررسی دلایل شکل گیری اسکان های غیررسمی در کشورهای در حال توسعه و ارتباط آن با فقر شهری

بررسی دلایل شکل گیری اسکان های غیررسمی در کشورهای در حال توسعه و ارتباط آن با فقر شهری کلمات کلیدی : پایان نامه اسکان غیررسمی پایان نامه سکونتگاههای غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیر رسمی…

پاورپوینت مکتب اقتصادی نئوکلاسیک‌ها

پاورپوینت مکتب اقتصادی نئوکلاسیک‌ها کلمات کلیدی : پاورپوینت مکتب اقتصادی نئوکلاسیک‌ها تحقیق مکتب اقتصادی نئوکلاسیک‌ها مقاله مکتب اقتصادی نئوکلاسیک‌ها پاورپوینت نئوکلاسیک‌ها نئوکلاسیک‌ها تحلیل عرضه و تقاضا تقاضا عرضه نظریه توزیع بسط نظریه مارشال بررسی روند‌های…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و سبکهای فرزندپروری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و سبکهای فرزندپروری مبانی نظری سبکهای فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبکهای فرزندپروری پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری ادبیات نظری سبکهای فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبکهای فرزندپروری مبانی نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای احکام داوری بین المللی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای احکام داوری بین المللی مبانی نظری اجرای احکام داوری بین المللی دانلود مبانی نظری اجرای احکام داوری بین المللی پیشینه تحقیق اجرای احکام داوری بین المللی ادبیات نظری اجرای…

پرسشنامه عوامل اثر گذار در افزایش تعارضات و ارتباط آن با استراتژیهای منابع انسانی

پرسشنامه عوامل اثر گذار در افزایش تعارضات و ارتباط آن با استراتژیهای منابع انسانی پرسشنامه فرهنگ سازمانی پرسشنامه تعارض سازمانی پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی پرسشنامه استراتژیهای منابع انسانی پرسشنامه استاندارد استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه ویژگی…

پاورپوینت الودگی تصویری

پاورپوینت الودگی تصویری دانلود،پاورپوینت،الودگی، تصویری رفتن به سایت اصلی آلودگی تصویری شهر محیطی است با گوناگونی بسیار، فضای شهر بیش‌ترین ارتباط را با مردم و محیط زندگی برقرار می‌سازد. در نتیجه نقش بسزایی در هویت‌بخشی…