مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری

مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری
پیشینه ارزش طول عمر مشتری
دانلود مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری
پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری
ادبیات نظری ارزش طول عمر مشتری
پیشینه تحقیق در مورد ارزش طول عمر مشتری
مبانی نظری در مورد ارزش طول عمر مشتری
دانلود پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری

 

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید.

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری :

 

مفهوم ارزش طول عمر مشتری

مدیریت طول عمر مشتری 
يكي از زير شاخه‌ها و لازمه‌هاي بحث CRM مديريت دورة عمر مشتريان  CLM مي باشد. مديريت دوره عمر مشتري را مي‌توان بدين گونه تعريف نمود: مديريت دورة عمر مشتري چرخ‌هاي است كه از مديريت اطلاعاتي مشتري به منظور تعريف رفتارهاي مشتري شروع مي‌شود و به طور كامل فرايندهاي يك شركت را از جذب مشتري تا فروختن محصول/ خدمات به مشتري و حفظ يك رابطه بلندمدت با آن در بر مي‌گيرد (برگر و نصر 1998).

 

 

هدف CLM محصور كردن مشتري‌ها به طور عميق در تار و پود سازمان است، به طوري كه آنها جذب شده و براي هميشه بصورت سودده باقي بمانند. اجزای CLM شامل تركيبي از فرايند، تكنولوژي و ابزارهايي هستند كه سعي دارد به ارزش دورة عمر مشتري اضافه نمايد. به عنوان مثال نتايج يك تحقيق (PWC Studies) دريك شركت خرده فروشي نشانگر اين موضوع بود كه پنج درصد از مشتريان، 30% از سود شركت را تأمين مي‌كردند در حاليكه بيست و پنج درصد از آنها 55% سود و هفتاد درصد بقيه تنها 15% از سود شركت را به خود اختصاص مي دادند. اين تفاوت‌ها نشان مي دهد كه منطقي نيست كه با تمام مشتريان به يك نوع رفتار شود. در اینجا بازهم CLV است که باعث می‌شود که بتوان مشتریان را طبقه بندی نمود (رزمی وهمکاران 1388). 

 

 

 

ارزش طول عمر مشتریارزش طول عمر مشتري، از اصول اساسي مديريت ارتباط با مشتري CRM است. ارزش طول عمر مشتري يا CLV مخفف Customer Life time Value است. مفهوم ارزش طول عمر مشتري بر اين مبنا استوار است كه مشتريان، منبع در آمد و سود‌هاي آينده شركت هستند (هاگس 2002). نكته ديگري كه قبل از پرداختن به موضوع، لازم است به آن توجه شود اين است كه پذيرفتن اصول حسابداري و مديريت مالي براي محاسبه ارزش، لازم و ضروري است و سرمايه گذاري در زمينه افزايش ارزش و يا توسعه وفا داري مشتريان در حقيقت در يك دوره بلند مدت سنجيده می‌شود (فوگل 2005). استون و ژاكوب (2002) معتقدند كه ارزش چرخه عمرمشتري بر مبناي ارزش فعلي خالص در آمد (جريان‌هاي نقدي) حاصل از مشتري منهاي همه هزينه‌هاي مربوط مي باشند. 

 

 

نكته اساسي كه بايد در اينجا به آن توجه نمود، اين است كه آيا اين ارزشها، نسبي هستند يا مطلق؟ از آنجائي كه ارزش مشتريان دائما در حال تغيير مي‌باشد، در واقع ما نمي‌توانيم نقطه اي را تحت عنوان ارزش مطلق مشتريان در نظر بگيريم. در اينجا شناسايي اينكه ارزش‌هاي بالقوه مشتريان داراي رشد صعودي است يا نزولي؟ و نرخ آن چه ميزان است؟ از آن جهت حائز اهميت است كه مي‌تواند در تخصيص بهينه منابع اعم از مالي و بازار يابي، مبنايي را به دست دهد. البته لازم به ذکر است استفاده از اين مفهوم در سنجش‌هاي بازاريابي گرايش به سمت خدمات رساني به مشتريان و رضايت دراز مدت مشتري نشان مي دهد و نه اين كه صرفا سود كوتاه مدت را حداكثر كنيم (نوو 2001). 
 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات تحقیق

مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری

2-4- ارزش طول عمر مشتری    3
2-4-1-  مدیریت ارتباط با مشتری و ارزش طول عمر مشتری    3
2-4-2- طول عمر مشتری    3
2-4-3- مدیریت طول عمر مشتری    4
2-4-4- ارزش طول عمر مشتری    5
2-4-5- کاربردهای ارزش طول عمر مشتری    6
2-4-6- روش‌های متداول محاسبه CLV    7
2-4-7- محاسبه CLV از دید مشتری    9
2-4-8- ارتباط بین RQ و CLV    10
2-5- پیشینه تحقیقات    11

پیشینه تحقیق در مورد ارزش طول عمر مشتری

 

منابع
 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 3 مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین ادبیات نظری مدیریت زنجیره…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری مبانی نظری تاب آوری پیشینه تحقیق تاب آوری پیشینه پژوهش تاب آوری فصل دوم پایان نامه تاب آوری مبانی نظری تاب آوری تحصیلی پیشینه تاب اوری پیشینه تحقیق…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تفکر انتقادی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تفکر انتقادی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی مبانی نظری تفکر انتقادی پیشینه تحقیق تفکر انتقادی پیشینه داخلی تفکر انتقادی پیشینه خارجی تفکر انتقادی پیشینه پژوهش تفکر…

دانلود پاورپوینت مدلسازی تحلیل داده ها

دانلود پاورپوینت مدلسازی تحلیل داده ها پاورپوینت مدلسازی تحلیل پاورپوینت تجزیه و تحلیل سیستم ها پاورپوینت تجزیه و تحلیل داده ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدلسازی تحلیل جهت رشته IT در قالب  16…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت فرهنگی 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت فرهنگی 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت فرهنگی مبانی نظری هویت فرهنگی پیشینه تحقیق هویت فرهنگی پیشینه داخلی هویت فرهنگی پیشینه خارجی هویت فرهنگی پیشینه…

پاورپوینت امنیت شبکه و داده بصورت کامل

پاورپوینت امنیت شبکه و داده بصورت کامل رمزنگاری پیشرفته امنیت شبکه و داده روشهای هک و نفوذ سیستمهای الکترونیکی نظارت امنیت شبکه و داده بصورت کامل دانلود پاورپوینت امنیت شبکه و داده دانلود پاورپوینت کامپیوتر…

مخابرات سلولی

مخابرات سلولی مخابرات سیار مخابرات بی سیم ساختار شبکه GSM مخابرات سلولی مخابرات بی سیم فناوری مخابرات سیار رفتن به سایت اصلی مخابرات سلولی   مقدمه در مخابرات سلولی که در واقع همان فناوری مخابرات…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادکامی روانشناختی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادکامی روانشناختی فصل دوم پایان نامه شادکامی روانشناختی مبانی نظری شادکامی روانشناختی پیشینه تحقیق شادکامی روانشناختی پیشینه داخلی شادکامی روانشناختی پیشینه خارجی شادکامی روانشناختی پیشینه پژوهش شادکامی روانشناختی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق مبانی نظری احساس تعلق ادبیات نظری احساس تعلق چارچوب نظری احساس تعلق فصل دوم پایان نامه احساس تعلق دانلود مبانی نظری احساس تعلق پیشینه احساس تعلق پیشینه تحقیق…

دانلود پاورپوینت کتاب تحلیل آماری در شیمی

دانلود پاورپوینت کتاب تحلیل آماری در شیمی پاورپوینت کتاب تحلیل آماری در شیمی پاورپوینت تحلیل آماری با spss پاورپوینت تحلیل آماری چیست پاورپوینت تحلیل آماری پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب تحلیل آماری…